سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه امام علی اصفهان-مدرسه علمیه صدر خواجو

وهابیت از منظر عقل و شرع

    نظر

«وهابیت از منظر عقل و شرع» کتابی است جامع در شناخت فرقه‌ی وهابیت که از پیدایش آن آغاز و به بیان اعتقادات و تاریخ آنان پرداخته است.

 

این کتاب ارزشمند در بخشی از خود دیدگاه عالمان و مراجع شیعه را درباره این گروه جای داده و در فصلی دیگر برخی از جنبشهای و جنایات آنان در جهان اسلام را به بیان نشسته است.

 

حتما این کتاب خواندنی را ببینید. حتی اگر شده فقط فهرست آن باشد!

تالیف دانشمند شیعه حجت الاسلام دکتر سید محمد حسینی قزوینی

دانلود متن کتاب به صورت pdf


دیدگاه رهبر انقلاب درباره استفاده از بیتالمال

 

خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: مقام معظم رهبری در استفتایی دیدگاه خود را درباره استفاده از بیت‌المال ولو به میزان اندک اعلام فرمودند.

به گزارش خبرنگار مهر، این پرسش مطرح است که صرف کار در یک مجموعه و نهاد می‌تواند مجوزی برای استفاده اندک از بیت‌المال را بدهد.
اینکه استفاده از بیت‌المال ولو به میزان اندک به لحاظ شرعی چه حکمی دارد را خبرنگار مهر در استفتایی از دفتر مقام معظم رهبری جویا شده که در ادامه از نظر می‌گذرد.
 
پرسش: برخی از افراد از اموال دولتی استفاده شخصی می کنند و استدلال آنها گاهاً این است که تا اندازه‌ای به سبب کار کردن در آن مجموعه حق استفاده از اموال دولتی را دارند. به لحاظ شرعی استفاده شخصی از اموال دولتی ولو به میزان اندک چه حکمی دارد؟

پاسخ: استفاده کارمندان از امکانات بیت المال در ساعات رسمى کار به مقدار متعارفى که مورد ضرورت و نیاز است و شرایط کارى بیانگر اذن به کارمندان در این مقدار از استفاده است، اشکال ندارد و همچنین استفاده از امکانات بیت المال با اذن کسى که از نظر شرعى و قانونى حق اذن دارد، بدون اشکال است.


باسمه تعالی

باسمه تعالی

برادر طلبه

سلام و خسته نباشید

در صورت تمایل می توانید فایل مقالات خود را جهت بارگزاری بر وب در اختیار کتابخانه

 امام علی علیه السلام قرار دهید .

برخی از مزیتهای این عمل خیر :

الف : استفاده دیگران و دعای خیرشان نسبت به شما

ب : عمل به این روایت معصوم علیه السلام : زکاه العلم نشره

ج : مورد نقد قرار گرفتن اندیشه ها و نوشته های شما و در نتیجه رشد تفکرات و مکتوبه هایتان

و ... .